Використання ІКТ на уроках фізики та астрономії - 10 Жовтня 2011 - Блог - Сайт Приворотської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Понеділок, 01.09.2014,
Вітаємо! Гість |

Приворотська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Як ви дізналися про нашу школу?
Всього відповідей: 166
Форма входу
Статистика


МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов

Украинский портАл








Онлайн всього: 0
Гостей: 0
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2011 » Жовтень » 10 » Використання ІКТ на уроках фізики та астрономії
16:16
Використання ІКТ на уроках фізики та астрономії

В сучасних умовах інтенсивного розвитку інформаційних технологій виникає необхідність у створенні іншого навчально-виховного середовища. В даний момент часу актуальним питанням є використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі, зокрема на уроках фізики та астрономії.

  Сучасні мультимедійні комп’ютерні програми та телекомунікаційні технології відкривають для учнів широкий доступ до нетрадиційних джерел інформації – електронним гіпертекстовим підручникам, загальноосвітнім та освітнім сайтам, системам дистанційного навчання і так далі, все це покликано для підвищення ефективності розвитку самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів і дає широкі можливості їх творчого росту та розвитку.

  Освіта – це така сфера діяльності людини, яка дуже тонко реагує на різні способи подачі інформації. Саме так в сферу освіти увійшли кінофільми, відеофільми, звукові магнітні записи, а зараз впроваджуються нові сучасні комп’ютерні технології.

  У навчально-виховному процесі компютери використовуються за такими основними напрямами:

q  як засіб індивідуалізації навчання. Під час індивідуальної роботи учнів за комп’ютером досягаються значні успіхи у засвоєнні матеріалу. Комп’ютер здатен фіксувати всі етапи роботи учня і оцінювати їх. Вчитель же будь-коли може проаналізувати його дії.

q  як потужне джерело додаткової інформації. За допомогою ПК можна отримувати величезну кількість інформації, яку можна використати в навчальному процесі. Але потрібно памятати, що компютер не повинен замінювати підручники, книги та інші джерела інформації.

q  як засіб оцінювання, обліку та реєстрації знань. Використовуючи тестові програми можна досить ефективно оцінити знання учнів, при можливості ПК може надати необхідні рекомендації щодо виправлення помилок.

q  як потужний засіб творчої діяльності учня. Використання методу проектів дає можливість творчої роботи як кожного учня окремо так і групи учнів.

  Для вчителя використання інформаційно-комунікаційних технологій дає можливість для фахового зростання, для навчання разом з учнями.

  Але використання ПК на уроках вимагає від вчителя і учнів основних азів компютерної грамотності, що передбачає:

1.      знання основних понять інформатики та компютерної техніки;

2.      знання та вміння працювати з сучасними інформаційними системами;

3.      уміння працювати хочаб в одному текстовому редакторі;

4.      вміння користуватися інтернетом;

  Впровадження нових сучасних технологій в навчально-виховний процес сприяє всебічному розвитку учнів та формуванню іхнього світогляду. На даному етапі розвитку інформаційно-комунікаційних технологій існує реальна можливість застосовувати їх не лише на уроках інформатики, а й на будь-яких інших предметах.

  В даному випадку розглянемо можливість застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на уроках з фізики та астрономії. При сучасних проблемах обладнання кабінетів фізики ПК може стати назамінним помічником під час супроводу демонстраційних експериментів на уроках-лекціях (використання анімацій, відеофрагментів, ілюстрацій запропонованих на дисках).  Під час пояснення  нового матеріалу можна використовувати компютерні моделі різних фізичних процесів та явищ. Набуває все більшого застосування ПК під час лабораторних робіт та робіт фізичного практикуму (ПК використовується як для обрахунків так і для проведення віртуальних лабораторних робіт).

 

Є можливість використовувати ПК під час самостійної роботи учнів.

  Найдоцільнішим є використання компютерних моделей для демонстрацій під час пояснення нового матеріалу чи розвязування практичних задач. Наприклад простіше, наочніше і краще показати за допомогою компютерної моделі перехід електрона по енергетичних рівнях за моделлю Бора, ніж це робити на дошці за допомогою крейди. Завдяки комп’ютерним моделям вдається досягнути дуже вагомих методичних результатів:  підвищення інтересу до предмету, здобуваються глибші знання учнями, розвиваються їхні творчі здібності.

  Важливим етапом  застосування інформаційно-комунікаційних технологій є використання засобів мультимедіа. (Поняття мультимедіа означає поєднання у межах одного документа або програми елементів, що діють на різні органи відчуттів. Це відео, аудіо, графічна інформація). Використання мультимедійних засобів дозволяють не лише підтримувати в учнів пізнавальну діяльність,  а й осучаснити предмет, зробити його більш наочним і як наслідок доступним для сприйняття. Можна назвати велику кількість позитивних моментів використання на уроках мультимедійних засобів, але зупинимося на найважливіших:

*      яскраві, красиві, динамічні образи предметів та фізичних явищ і процесів швидко і на довго запам’ятовуються;

*      користуючись властивістю рухливості зображень є можливість їх змінювати, переходити до попереднього моменту, повторити його і так далі;

*      за допомогою мультимедіа є реальна можливість відтворення таких процесів і явищ, які раніше учні могли представити лише за допомогою своєї уяви, спираючись на абстрактне мислення;

*      використання мультимедіа створює позитивну атмосферу на уроці, що впливає на покращення сприйняття інформації учнями.

  Не можна не згадати і про такий засіб навчання як „електронні підручники”. Електронний підручник визначають як автоматизовану навчальну систему, що містить дидактичні, методичні, інформаційно-довідкові матеріали з навчальної дисципліни, а також програмне забезпечення, яке дозволяє комплексно використовувати їх для самостійного одержання і контролю знань. В порівнянні з традиційними підручниками електронні мають певні переваги:

1.      висока технологічність створення й експлуатації;

2.      більш високий рівень системності подання навчально-методичних матеріалів;

3.      різноманітні функції і можливості в процесі навчання.

  Впровадження в навчальний процес електронного підручника не зменшує роль вчителя, а навпаки, додає їй нового функціонального значення. Частина традиційних, рутинних функцій вчителя трансформується в більш інтелектуальні:

*      проведення консультацій з найскладніших навчальних тем та наукових проблем;

*      створення та накопичення навчальних банків і знань;

*      панування нових форм і методів навчання, адекватних можливостям нових інформаційних технологій;

*      забезпечення індивідуалізації процесу навчання;

*      пошук необхідних знань в інформаційно комунікаційних мережах для поглиблення наукових основ предмета викладання;

  Застосування ПК значно розширює можливості викладання астрономії. Роль цієї науки для формування наукового світогляду людини полягає не лише в тому, щоб розкрити основні принципи будови Всесвіту, його матеріальну єдність та багатство форм. Всім загальновідомі факти, коли вид зоряного неба, думки про Космос надихали людей різних епох на створення шедеврів світової культури. Саме тому викладання цього цікавого предмета вимагає сьогодні нових підходів, зокрема, використання комп’ютерних технологій навчання. Багато людей в даний час вивчає астрономію не спостерігаючи за зірками, а сидячи за монітором  ПК.

  Існує велика кількість програмових засобів створених для того, щоб покращити засвоєння предмета, забезпечити наочність, зацікавити учнів. Особливий інтерес становлять можливості „компютерного планетарію” із застосуванням спеціальних програм.

  Не можна не до оцінювати використання комп’ютера для виготовлення різного роду роздаткового матеріалу за допомогою стандартних додатків Windows. Створення тестів та різного роду матеріалів для оцінювання навчальних досягнень учнів.

  Використання компютерів під час викладання фізики та астрономії має такі переваги:

  1. інформацію можна отримати в будь-якому вигляді (текстовому, графічному, звуковому, відео, фото, рисунка і т. д.);
  2. дає можливість моделювати процес та керувати ним;
  3. має сильний вплив на мотивацію учнів до навчання;
  4. дає найбільш об’єктивну оцінку рівня знань учнів;
  5. учень під час індивідуальної роботи сам обирає швидкість і складність роботи;
  6. допомагає краще контролювати роботу учнів;
  7. враховує індивідуальні особливості учнів.

  Отже, ПК дає змогу підвищувати ефективність навчання шляхом оптимізації та інтенсифікації навчально-виховного процесу, враховуючи індивідуальні особливості учнів, що дуже важливо у світлі завдань, поставлених реформою загальної середньої освіти.

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА:

  1. «Використання інформаційних технологій у шкільному курсі фізики» - Шушпанові О. Л., – науково-методичний журнал Фізика в школах України №8(36) квітень 2005р.;
  2. «Компютер на уроці астрономії» - Князєв С. Г., - науково-методичний журнал Фізика в школах України №19(23) жовтень 2004 р.
  3. ППЗ «Віртуальна фізична лабораторія 7-9 кл.» версія 1.0 – Квазар-Мікро, 2004;
  4. ППЗ «Бібліотека електронних наочностей «Фізика» 7-9 кл.», версія 1.0 – Квазар-Мікро, 2005 р.
Переглядів: 3941 | Додав: Admin | Теги: інформаційно комунікаційні технолог, комп’ютер на уроці | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:

Parcel Agent



Пошук
Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Новини сайту
Підтримайте наш сайт клікніть по рекламі
Приєднуйтеся
Анкетка
***Погода***
Погода в Україні

Zhurbenko Ruslan © 2014
Зробити безкоштовний сайт з uCoz