Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Поради психологаСкоро іспити. Як до них готуватися.
Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів (за Іриною Науменко)
Розпорядок дня
Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи,
молочні продукти, риба, м'ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс
необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні
витрати. Правильна організація вивчення навчального матеріалу
Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити
його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в
перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта,
четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з
простішими – не обов'язково вчити всі питання поспіль.
Можна готуватися до іспитів удвох, адже
одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту вдвох має свої
переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не
варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні
іспиту. Шпаргалка — річ потрібна
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується
дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам'ятовує матеріал
при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще
тримається у пам'яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим
іспитом, а от брати на іспит не варто. «Спокійно, тільки спокійно»
Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід
скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає
матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто
знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої
хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна
розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть
складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі
підступні запитання й дайте на них відповідь –переборіть свій страх
ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще
раз.
Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює. <<Як
удосконалити свою увагу>>1. Якщо
ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її
об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід. 2. Увага
є і умовою, і результатом твоєї діяльності. 3. Якщо
ти уважний – засвоїш матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих
дій. 4. Готуй
все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу. 5. Ти
повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути
спрямована. 6.
Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення
потрібно вчасно відпочивати, займатися автотренінгом, використовувати
спеціальні вправи. 7.
Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не
звичай (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян). 8. Під
час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?». 9. Якщо
ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання.
Якщо не допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи
зменшуючи силу звуку. 10.Зосередженню уваги допоможуть і прості
запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно
відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?». 11.Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні
завдання – просто повтори його, можна вголос. 12.Структуруй матеріал конспекту, підручника
(створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується. 13.Намагайся набути максимальну кількість
навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для
нового, цікавого, важливого. 14.Перевіряйте з сусідом по парті роботи один
одного, це сприяє розвитку уваги. 15.Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку,
знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами. 16.Більше працюй з підручниками, оскільки це
тренує увагу. 17.Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на
те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати
помилки. 18.Не намагайся робити багато справ одночасно, бо
частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу. 19.Враховуй, що ступень і обсяг уваги пов’язані
зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає
зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо. 20.Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути,
смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе
тобі відновити її концентрацію. 21.Знаходь чинники, які сприяють підсиленню твоєї
уваги (легка музика при читанні, відповідне освітлення тощо). 22.Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.
Маленькие советы, которые помогают жить
- Каждый день говори что-нибудь приятное троим людям. - Заведи собаку. - Хотя бы раз в году любуйся восходом солнца. - Помни дни рождения друзей. - Смотри людям в глаза. - Чаще говори «спасибо». - Чаще говори «пожалуйста». - Научись играть на каком-нибудь музыкальном инструменте. - Пой, когда принимаешь душ. - Каждую весну сажай цветы. - Первым говори «привет». - Живи скромнее, чем позволяют твои средства. - Покупай хорошие книги, даже если никогда их не почитаешь. - Умей прощать себя и других. - Надевай вычищенные туфли. - Проси повышения, если чувствуешь, что заслужил это. - Возвращай все,что одалживаешь. - Учи чему-нибудь. - Относись ко всем так, как ты хочешь, чтобы они относились к тебе. - Научись узнавать музыку Шопена. Моцарта и Бетховена. - Сажай дерево в свой день рождения. - Заводи новых друзей, но не забывай старых. - Умей хранить секреты. - Много фотографируйся. - Не откладывай удовольствие «на потом». - Никогда ни от кого не отмахивайся - неожиданности случаются каждый день. - Уважай учителей. - Испытывай уважение к военным. - Владей собой. - Закрывай тюбик с зубной пастой. - Выноси мусор, не дожидаясь, когда тебе напомнят об этом. - Избегай чрезмерного пребывания на солнце. - Удивляй своих любимых людей маленькими неожиданными подарками. Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією? Перед початком уроку: •
Готуйтеся! • Ретельно
вивчайте матеріал. • Не
бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації. • Сприймайте це як можливість показати обширність
своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу. • Потрібно
добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою
атестацією. • Відведіть
собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням,
контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до
початку. •
Розслабтеся перед тестом, контрольною роботою, підсумковою атестацією. • Не
прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину. • Не
приходьте на урок з порожнім шлунком. • Візьміть
цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову
атестацію, не хвилюйтеся.
Під час уроку: • Уважно
прочитайте завдання. •
Розподіліть час на виконання завдання. • Сядьте
зручно. • Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це
питання і приступайте до наступного. • Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.
Бажаємо вам якнайкраще навчатися та здати іспити! |
Новини сайту
Інфоблок
|